Історія ювелірного мистецтва. Частина 1

Саме слово «ювелірний» походить від нього. «Juwel» або голл. «juweel», що в перекладі означає дорогоцінний камінь, а саме ювелірне мистецтво – це виготовлення художніх виробів та благородних та деяких кольорових металів з використанням дорогоцінного, напівдорогоцінного та виробного каміння та ін. матеріалів типу кістки та дерева за допомогою спеціальних технік обробки зазначених матеріалів. Такими прийомами є кування, огранювання, лиття, карбування, чорніння, полірування, тиснення, скань, емаль, різьблення, вальцювання, інкрустування, філігрань, зерна та ін.

Ювелірне мистецтво один із найдавніших видів художнього освоєння людиною навколишньої дійсності. Почавшись як родоплемінне і символічне, магічне, продовжившись як релігійне, зрештою, ювелірна справа виділилося в самостійне естетичне спрямування, не втративши при цьому і старих значень, просто перейшовши в нові виразні форми.

Якщо не обумовлювати це мистецтво утилітарними категоріями, то естетичний зміст його полягає за великим рахунком у наданні краси вихідним матеріалам у процесі їхньої обробки.
Нині у музеях світу зберігаються тисячі виробів ювелірного мистецтва найдавніших народів та цивілізацій.

Так, у Стародавньому Єгипті майстри любили яскраві різнокольорові вироби із золота, інкрустованого аметистами, лазуритами, смарагдами, обсидіаном, прикрашені холодною емаллю, карбованими візерунками. Таку ж яскравість, поліхромність можна побачити і в ювелірних виробах народів Месопотамії: шумерських, аккадських, вавилонських.

Ювелірні вироби егейських народів (кріто-мінойців, троянців, етрусків) відрізняються великою кількістю скані та зерна, карбування морської тематики.

У Стародавній Греції домінувала тенденція до природного матового блиску золотих та бронзових виробів, у Стародавньому Римі знову полюбили яскраву східну поліхромність, відродився інтерес до срібла.
Ювелірне мистецтво країн мусульманського Сходу надавало значення суворим геометричним та рослинним орнаментам, каліграфії, практично не використовувало зооморфних та антропоморфних мотивів.

Епоха раннього християнства принесла із собою у світ заперечення прикраси, простоту та символічну релігійну обумовленість ювелірного мистецтва, хоча, чесніше буде сказати, будь-якого мистецтва.

За матеріалами dic.academic.ru

Комментарии к записи Історія ювелірного мистецтва. Частина 1 отключены

Filed under Історія

Comments are closed.